Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 12

Kontakt00-162 Warszawa, ul. Dzielna 1a
tel. 22 636 66 99 fax. 22 636 91 99

Oferta

Udzielamy kompleksowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży oraz wspomagamy rodziców i nauczycieli w ich wychowawczych i edukacyjnych działaniach podejmowanych na rzecz dzieci i młodzieży.

Badania diagnostyczne dzieci i młodzieży

  • diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, oraz możliwości psychofizycznych dzieci zgłaszanych przez rodziców i opiekunów
  • diagnoza i ocena poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka (w tym dzieci w wieku 0 - 3 lat)
  • diagnostyka dzieci z podejrzeniem wykorzystywania seksualnego
  • ocena gotowości szkolnej
  • diagnoza gotowości szkolnej dzieci z oddziałów przedszkolnych (współudział w badaniach przesiewowych oraz badania indywidualne w trakcie roku szkolnego)
  • wspomaganie nauczycieli klas I - III w rozpoznawaniu ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się
  • diagnoza trudności emocjonalno-społecznych i adaptacyjnych
  • diagnoza przyczyn trudności w nauce
  • diagnoza psychologiczno-pedagogiczna w zakresie specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia)
  • diagnoza możliwości intelektualnych
  • diagnoza gotowości szkolnej dzieci z oddziałów przedszkolnych (współudział w badaniach przesiewowych oraz badania indywidualne w trakcie roku szkolnego)
  • wspomaganie nauczycieli klas I - III w rozpoznawaniu ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się
  • diagnoza i terapia dzieci z problemami emocjonalno - społecznymi, adaptacyjnymi i wychowawczymi
  • diagnoza procesów integracji sensorycznej
  • diagnoza logopedyczna
  • prowadzenie przesiewowych badań słuchu i wzroku z wykorzystaniem Platformy do Badań Zmysłów
  • diagnoza zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena(JIAS)
  • diagnoza socjometryczna grupy

Orzecznictwo

  • orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych
  • orzekanie o potrzebie indywidualnego nauczania
  • opiniowanie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

  • terapia pedagogiczna w zakresie trudności w nauce czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia)
  • terapia pedagogiczna dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
  • terapia pedagogiczna z elementami terapii integracji sensorycznej dla dzieci młodszych
  • terapia pedagogiczna w formie e-learning dla uczniów  szkół ponadpodstawowych
  • terapia logopedyczna
  • terapia integracji sensorycznej
  • udział w procesie adaptacji dzieci nowoprzyjętych do przedszkola: (udział w grupowych zajęciach adaptacyjnych oraz indywidualne wspomaganie w procesie przystosowawczym dzieci, rodziców oraz nauczycieli)
  • indywidualne i/ lub grupowe zajęcia ogólnorozwojowe (w tym stymulowanie rozwoju emocjonalno – społecznego dzieci)
  • indywidualna psychoterapia dziecka
  • terapia rodzinna
  • zajęcia socjoterapeutyczne z elementami ART
  • zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży: zajęcia adaptacyjne, warsztaty antystresowe, trening myślenia twórczego, techniki efektywnego uczenia się
  • interwencje kryzysowe
  • mediacje konfliktów szkolnych i rodzinnych
  • Indywidualna Stymulacja Słuchu metodą Johansena (JIAS)
  • rozwiązywanie konfliktów w szkole i w rodzinie metodą Kręgów Naprawczych
  • trening umiejętności społecznych dla dzieci w wieku 7- 8 lat
  • doradztwo zawodowe (szczegółowe informacje.pdf)

Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny

  • porady i konsultacje
  • rozmowy terapeutyczne
  • prelekcje i warsztaty
  • zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców – trening umiejętności wychowawczych

Wspomaganie wychowawczej i i edukacyjnej funkcji placówek oświatowych

  • konsultowanie bieżących trudności i problemów w pracy dydaktycznej i wychowawczej
  • formułowanie opinii i zaleceń postdiagnostycznych
  • pomoc w konstruowaniu IPET-ów (udzielanie wskazówek merytorycznych)
  • tematyczne szkolenia dla Rad Pedagogicznych
  • warsztaty dla nauczycieli przygotowujące do prowadzenia zajęć adaptacyjnych,
  • warsztaty psychoedukacyjne dla personelu pomocniczego placówek oświatowych
  • kontynuowanie i podtrzymywanie celów i idei kampanii „Dziecko wobec cywilizacji” w ramach dobrych praktyk oraz standartowych działań wynikających z opieki psychologicznej nad placówką
  • wspieranie nauczycieli i specjalistów szkolnych i przedszkolnych w ramach działania Sieci Współpracy i Samokształcenia